تخفیف ویژه «آموزش برنامه نویسی از صفر با پایتون»

0 % %

پیش‌نیازهای یادگیری برنامه نویسی چیه؟

پیشنیاز های یادگیری برنامه نویسی همواره یکی از دغدغه‌های مهم برای شروع این مهارت توسط علاقمندان به این حوزه بوده است. بسیاری از افراد بر این باورند که یادگیری برنامه نویسی تنها در دانش و مهارت فنی خلاصه می‌شود. در صورتی که بسیاری از پیش نیازهای غیر فنی نیز برای موفقیت در یادگیری برنامه نویسی مهم و ضروری هستند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این نیازهای غیر فنی که در اینجا بهشون اشاره کردم شامل چه چیزهایی می‌شود؟در ادامه این مقاله به موارد و نکاتی اشاره می‌کنم که پاسخ تمام سوال‌هایتان را پیدا کنید.

خب . بیایید تا اول در این بازه صبحت کنم که اصلا برنامه نویسی چیه؟ کارش چیه؟ چرا به وجود آمده؟

 اگر بخواهم به زبان ساده برنامه نویسی را به شما توضیح دهم می‌‌توانم به این موضوع اشاره کنم که برای ارتباط با کامپیوتر و نرم‌افزار نیازمند به یک سری کدها هستیم که این کدها دستورالعمل‌های ساده‌ای هستند که کامپیوتر می‌تواند آنها را درک و اجرا کند. در واقع زبان‌های برنامه نویسی مجموعه‌ای از این کدها و دستورات هستند که ارتباط ما و کامپیوتر را برقرار می‌کنند. این کد ها و دستور العمل ها به کامپیوتر می‌گویند که چگونه داده‌ها را پردازش یا درخواست ما را اجرا کند. برنامه نویسی می‌تواند برای ایجاد انواع سایت‌ها یا برنامه‌های موبایل یا بازی‌های ویدیویی، نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی استفاده شود.


مهم ترین پیشنیاز های یادگیری برنامه نویسی

مهم ترین پیشنیاز برنامه نویسی داشتن انگیزه و اشتیاق برای یادگیری این مهارت است. فارغ از اینکه در چه سنی هستید و چه شرایطی دارید، اگر به کامپیوتر و برنامه نویسی علاقمند هستید و اشتیاق کافی برای شروع دارید، تقریبا مانع دیگری وجود ندارد


آشنایی با زبان انگلیسی به عنوان ییش نیازهای یادگیری برنامه نویسی

برنامه نویسی شامل نوشتن کدهایی است که به کامپیوتر دستور انجام کار را می‌دهد این کدها به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند اما برای شروع نیاز نیست که زبان انگلیسی خیلی خوبی داشته باشید بلکه بلد بودن کلمات عمومی انگلیسی و آشنایی با حروف انگلیسی میتونه کفایت کنه البته در صورتی که از آموزش خوبی استفاده کنید!

اما با این حال در بلند مدت بهتر است که یادگیری زبان انگلیسی رو در برنامه خودتان قرار دهید چراکه با بلد بودن زبان انگلیسی میتوانید سریعتر در حوزه برنامه نویسی پیشرفت کنید و با استفاده از منابع زبان انگلیسی برنامه نویسی را یاد بگیرید


آشنایی با ریاضیات پیش نیازی برای یادگیری برنامه نویسی

برخلاف تصور عموم که فکر میکنند برای برنامه نویس شدن باید در ریاضیات خیلی خوب باشند، برنامه نویسی در 90 درصد مواقع ربطی به ریاضی ندارد و در اکثر حوزه های برنامه نویسی تنها با بلد بود چهار عمل اصلی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم میتونید کار خود را انجام دهید. 

اما با این حال کسانی که در ریاضی خوب هستند با توجه به اینکه معمولا دید حل مساله خوبی دارند، میتوانند برنامه نویسان خوبی هم شوند اما این جای نگرانی ندارد چرا که در هر صورت اگر از آموزش خوبی برنامه نویسی رو یاد بگیرید، میتونید همزمان با یادگیری برنامه نویسی مهارت حل مساله تان را هم تقویت کنید.


آشنایی مقدماتی با کامپیوتر و اینترنت تنها پیش نیاز یادگیری برنامه نویسی

یکی دیگر مهمترین پیش نیازها برای یادگیری برنامه نویسی یه آشنایی کمی با کامپیوتر و اینترنت است .در اینجا به صورت کلی به این موضوعات اشاره می کنم.

برای شروع یادگیری برنامه نویسی نیاز دارید که آشنایی اولیه با کامپیوتر داشته باشید و کارهای معمول از جمله کار با ویندوز و مرورگر، ثبت نام در سایت ها و اکثر کارهایی که در کافی نت انجام میشود، را بتوانید انجام دهید.


یادگیری برنامه نویسی بدون پیش نیاز

در این مقاله سعی کردیم شما را با مهمترین پیشنیاز های یادگیری برنامه نویسی آشنا کنیم.برنامه نویسی یک مهارت چالش‌برانگیز اما شیرین است.با داشتن انگیزه و هدف،

می توانید یادگیری برنامه نویسی را به یک تجربه لذت بخش و موفقیت آمیز تبدیل کنید وتا رسیدن به مقصد نهایی تون از زیبایی ها و چالش های مسیر لذت ببرید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر از آموزش خوبی استفاده کنید یادگیری برنامه نویسی تقریبا پیش نیاز خاصی ندارد و همه براحتی میتوانند شروع کنند.

آکادمی برنامه نویسی امیر حسین نائی، با بهره‌گیری جدید ترین و ساده ترین روش تدریس برنامه نویسی، به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، برنامه نویسی را فرا بگیرید

اگر به دنبال یک روش ساده موثر برای یادگیری برنامه نویسی هستید، میتونید بصورت رایگان از دوره آموزش برنامه نویسی از صفر با پایتون استفاده کنید.

امیرحسین نائی
برنامه نویس و مدرس
  • 8 سال سابقه فعالیت در حوزه های مختلف برنامه نویسی
  • تولید بیش از 100 ساعت دوره آموزشی رایگان در یوتیوب و آپارات
  • موسس آکادمی برنامه نویسی امیرحسین نائی
  • موسس وبسایت «کدبزن»
  • نویسنده کتاب «برنامه نویسی رو از اینجا شروع کن!»

سایر مطالب

تخفیف فقط برای شما

قابل استفاده روی تمام محصولات آموزشی

کد: 

        
    
مشاوره رایگان