تخفیف ویژه «پکیج برنامه نویسی وب (فرانت اند)»

2729000 % %

برنامه نویسی یعنی چی؟ +ویدیو

توی چند سال اخیر برنامه نویسی یکی از محبوب ترین مشاغل ایران و جهان بوده و پیشبینی شده در چند سال آینده هم جز پردرآمدترین مشاغل باقی میماند. همین موضوع باعث شده افراد زیادی دوست داشته باشن که برنامه نویس بشن. شاید توام یکی از علاقمندان این حوزه باشی بنابراین توی این پست قبل از هرچیزی میخوام درباره این صحبت کنم اصلا برنامه نویسی یعنی چی؟


کامپیوتر، موجودی خنگ اما مطیع :)

کامپیوترها موجوداتی بسیار کم هوش هستند که توانایی تعقل ندارن اما بسیار بسیار مطیع و حرف گوش کن هستند. دقیقا برعکس انسان ها!

اما این یعنی چی؟

فرض کن به دوستت میگی «برو برای من آب بیار» دوستت کاملا متوجه میشه منظور تو از این جمله چی بوده ولی از اونجایی که مطیع نیست، میگه «برو بابا، نمیارم». اما در مقابل اگر به یک کامپیوتر بگی :«برو بار من آب بیار» کامپیوتر متوجه منظورت از برو آب بیار نمیشه، ولی اگه با جزئیات بهش بگی چی میخوای، کاملا حرف گوش کنه و دقیقا اون کاری که گفتی رو با جزئیات و بالاترین دقت انجام میده.


برنامه نویسی یعنی چی؟ به زبون ساده

به طور کلی به اقداماتی که ما انجام میدیم تا به کامپیوتر دستور بدیم یه کار مشخص رو انجام بده، برنامه نویسی میگن

کار ما برنامه نویسا دقیقا همینه که کدی بنویسیم و به کامپیوتر با جزئیات بگیم که دقیقا چی میخواییم تا کامپیوتر اونو اجرا کنه. تمام برنامه هایی که روی کامپیوتر داری، مثل آفیس، پریمیر، پینت و... و حتی برنامه هایی که روی موبایلت داری مثل تلگرام و مرورگر و... توسط برنامه نویسا نوشته شده.


برنامه نویسی سخته؟

شاید با توجه به توضیحات بالا، فکر کنی برنامه نویسی باید کار خیلی سختی باشه. اگر حدود 10 سال پیش اینو میپرسیدی جواب متفاوتی میدادم اما امروزه با متوجه به ارائه شدن زبان های برنامه نویسی جدید (سطح بالا) برنامه نویسی کار بسیار راحتتری شده. درواقع با استفاده از زبان های برنامه نویسی که امروز وجود دارند، میتونی خیلی ساده با چند خط کد، دستور موردنظرتو به کامپیوتر بدی و بقیه کارا در پس زمینه انجام میشه.


زبان های برنامه نویسی چه فرقی با هم دارن؟

دقیقا همونطور که ما آدما به زبان های مختلف میتونیم با هم صحبت کنیم، برای دستور دادن به کامپیوتر هم زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند اما بسیاری از مفاهیم آنها یکسان است. بنابراین با یادگیری یکی از این زبان ها براحتی میتونی در صورت نیاز، زبان های برنامه نویسی دیکه ای هم یاد بگیری

امیرحسین نائی
برنامه نویس و مدرس
  • 8 سال سابقه فعالیت در حوزه های مختلف برنامه نویسی
  • تولید بیش از 100 ساعت دوره آموزشی رایگان در یوتیوب و آپارات
  • موسس آکادمی برنامه نویسی امیرحسین نائی
  • موسس وبسایت «کدبزن»
  • نویسنده کتاب «برنامه نویسی رو از اینجا شروع کن!»

سایر مطالب

تخفیف فقط برای شما

قابل استفاده روی تمام محصولات آموزشی

کد: 

        
    
مشاوره رایگان